torsdag, februari 7

Bankett på Engeltofta




Jag har i några dagar haft fullt upp att tänka på mäklardagen och igår var det äntligen dags! För oss mäklarstudenter är det här den viktigaste dagen på året för vår utbildning, då vi verkligen har chans att träffa våra framtida arbetsgivare, eller åtminstone få en praktikplats (vi måste ha tio veckors pratik, vilket inte ingå i läsårsplanen). Jag sov två timmar igår natt, för att jag var så exalterad och hade skyhöga förväntningar på den här dagen. Trots det piggnade jag till och lyckades riktigt bra på speedrekryteringen och på intervjuerna!
Efter att ha sovit en timme på eftermiddagen kom Maya över och vi fixade oss inför banketten på Engeltofta. Det var helt fantastiskt god mat och jag var bordsgranne med mäklare från Mäklarhuset. Sen var det fest till två och efter det fick vi vänta på taxi i en evighet och fy satan vad kallt det blåste. Började nästan gråta när mina nakna ben blev piskade av isvindar och snö... haha. Jag längtar redan till nästa års mäklardag! Dessutom måste jag säga att mäklare är mycket generösa, det bjöds på skumpa och vin hela kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar