tisdag, december 2

Hemnetgodis

Som mäklarstudent ägnar en otaliga timmar på Hemnet. Oftast klickar jag runt bland objekt i Uppsala, men eftersom jag inte har ett så stort sug efter att flytta letar jag inte särskilt frekvent. Istället blir det att jag klickar runt bland alla möjliga typer av bostäder över hela Sverige.

Här kommer lite guldkorn.

Källa: Salenmaklaren.se
När en letar bostad på hemnet tycker jag att bilderna är den mest avgörande faktorn för att ett intresse ska skapas. Det är viktigt att visa de absoluta fördelarna med bostaden och vad det är som utmärker just den. Dessutom ska bilderna avspegla verkligheten, så att inte förväntningarna blir för höga. Här säger jag bara - TAKET!


bostadsagenten.se
Unikt miniradhus i Malmö! Häftigt att det finns såna här små radhus egentligen. Detta är endast 3rok, men supergulligt och speciellt även invändigt. Är lite kär i det, men känner att Malmö är för långt bort och 5 500 000 kr för dyrt...

Hemverket.se
Tycker egentligen att ljuset på den här bilden är alldeles för gult. Men! Men! MEEEEN vilken fantastisk etagelägenhet. Mina ögon trillar ut. Älskar att allrummet har en takhöjd på hela två våningsplan.


And now we are talking! Perfektion vad gäller entré. Yttertaket, putsad fasad och färgade dörrar och fönster. Här skulle jag känna mig hemma! Synd att vi befinner oss i Trelleborg. Synd att prislappen inte skulle vara densamma om fastigheten låg i Gamla Uppsala. Där vi vill bo.



Lansfast.se
Det perfekta allrummet! Någon som har missat att jag är svag för det här med takdesign? hehe.
esny.se (så klart)
No words needed. Undra om man hade vågat måla dörrarna vita eller ljusgrå? Tåls att tänka igenom.

Det här kan vara det blogginlägg jag har lagt ner mest tid på sedan 2011. Haha! Måste dock tillägga att jag skulle tycka att det skulle vara lite för mycket om varje rum i huset var så här exceptionellt. Det räcker med kanske två rum som sticker ut lite mer och att alla andra rum är på en mer neutral nivå, men med fin inredning så klart. Och stilrent. Alltid stilrent, men inte kliniskt. Det är aldrig bra med för mycket av det goda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar