fredag, december 5

Ett inlägg om den 3:e december 2014

Även fast jag skriver det här två dagar senare kommer den 3:e december 2014 etsa sig fast i mitt huvud en lång tid fram över. Jag väljer att dokumentera det här för att när jag och Emil är 100 år gamla (och har skrivit ut den här bloggen i pappersform) ska kunna blicka tillbaka och minnas.

Den här dagen...
...Köpte en nära vän till mig sin första lägenhet (Grattis Carro!). Stort tycker jag, även om det inte påverkar mitt liv direkt.
...Födde en person jag känner sitt första barn.
...Utlyste Sveriges Statsminister Stefan Löfvén nyval. 
...Firande jag och Emil vår femårsdag <3

En historisk dag på flera sätt, med andra ord.Jag tänkte att vi skulle ta oss en titt i backspegeln. Lär ju slänga mig med bilbegrepp när det handlar om Emil. Hehe.

Här är den första bilden som har tagits på oss tillsammans.  Det var på den gamla goda tiden när jag släpade med mig systemkameran överallt för att kunna få bra bilder. Mina mobilbilder från den tiden tror jag raderades. Det var ändå usel kvalitet på dem.

Den här bilden är från augusti 2010 och det är idag helt sjuk att denna lilla fotografering faktiskt har ägt rum! Det skulle aldrig hända idag (föreställ er en skrattgråtande Emoji). Jag antar att ha tyckte om mig.
December 2010. Lagom till vår ettårsdag graverade jag det här armbandet till Emil. Vi bestämde gemensamt texten. På min nittonårsdag fick jag ett likadant fast med texten "E.A & J.B 2009-", mest eftersom att et inte fick plats någon mer text.
 April 2011. Vi firade min mamma som hade fyllt 48. Det var en varm vårdag och jag tyckte om mina skor så himla mycket. De skulle jag aldrig sätta på mig idag, haha! Emil har typ samma klädstil som idag.
Juni 2011. Emil Tar studenten.
Vi åkte utomlands endast i varandras sällskap i början av december 2011. Självfallet besökte vi vår favoritstad London. Många av er som känner oss uppfattar oss som otroligt olika. Dock är vi lika på just denna punkt - vilken typ av semester och resmål vi uppskattar :)
Juni 2012. Jag tar studenten! Det finns så mycket att älska med den här bilden :D
Vi vari Spanien med min familj 2012. Ett kort tag därefter flyttade jag till Gävle och antalet bilder på mig och Emil från den andra halvan av 2012 minskade kraftigt. Jag är glad att jag flyttade tillbaka till Uppsala igen :)
Juni 2013. Alltså den här bilden... hahaha. Vi var nyblivna sambos, kattägare och firade midsommar i Dalarna.
Juni/juli 2013. Familjen på roadtrip, haha.
Vi gjorde vår första långresa tillsammans vid årsskiftet 13/14. Är det möjligt att få en bättre start på året än att besöka Hogwarts?! Tror inte det. På så vis är vi också lika. Vi älskar Harry Potter.
Den här är från i somras. En annan favoritplats, fast i Dalarna.

Suddigt och dant, men nu befinner vi oss här. Två små rara kissar hemma i lägenheten. Bilden är ca en månad gammal. 

Tack för allt du ger och gör! Jag älskar dig. Jag älskar oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar