lördag, mars 29

Art Dreaming





Fån Lucas Göthman, Olle Eksell och Carolina Gynning. 
Svensk konst när den är som bäst! Jag är riktigt kräsen när det kommer till det som hänger på väggarna och har aldrig köpt en tavla i hela mitt liv. Vi har två tavlor hemma hos oss. En som jag har målat själv och en som jag har fått av mormor och morfar, vilken jag älskar färgerna i. Hur som helst, tavlorna ovan skulle jag mer än gärna ha på väggarna. Jag ska faktiskt önska mig planscherna från Olle Eksell i present. De är inte särskilt dyra heller, bara 350 kr/st :)
Någon gång i mitt liv ska jag köpa en Gynningtavla (eller ja, litografi iaf) Men det får nog vänta tills min första riktiga lön kommer. När jag är färdigutbildad alltså, jag har inte fått en hel månadslön någonsin, eftersom jag har pluggat hela livet. Svårt att förstå den känslan att om lite mer än ett år har jag bara ett jobb att gå till. Bara en sak att fokusera på. Fy så jäkla skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar