lördag, augusti 2








Här kommer ett gäng vardagsglimtar från min första semestervecka. Vi har spenderat tre dagar i stugan med min familj. Det blir alltid många utflykter när vi har semester tillsammans, mest för att stilla min och pappas rastlöshet (det måste förstås hända någonting hela tiden). Bland annat var vi och kikade på den by där min mormor och morfar bodde tills jag var sex år gammal. När de flyttade gick det inte att sälja huset som låg i ett avskilt villaområde i Dalarna, så de fick helt enkelt lov att lämna huset som återgick till villaföreningen. Idag verkar det bo en barnfamilj där och det var jätteroligt att komma tillbaka och se allt igen efter 15 år!

Vet ni vad jag har märkt om min blogg? Förutom att jag knappt skriver i den så är den så opretentiös som möjligt. Äkta och inte konstlat. Här orkar jag inte med ytlighet och än mindre att lägga ner någon tid på snygga bilder. I min gamla blogg var jag så otroligt noggrann med det. Här känns det mest som att jag har en dagbok på riktigt. Jag tror att det kommer att kännas bra att titta tillbaka in här i framtiden och minnas hur livet faktiskt var.  Jag har inte ens berättat på sociala medier att bloggen finns, ni som läser den är nog bara såna som står mig nära. Mest skriver jag för att minnas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar